Special Olympics
Nationale Spelen 2016
Onderdeel Zwemmen

Net als voorgaande keren heeft de wedstrijdgroep van het zwemmen meegedaan met de Special Olympics, 1,2 en 3 juli in Nijmegen. Na weken van training voor de zwemmers en organisatorische voorbereidingen van de begeleiders, zijn wij met 14 zwemmers en 5 begeleiders naar Nijmegen vertrokken.

Vrijdagavond de openingsceremonie was een groot feest. Het warme onthaal van de supporters voor de deelnemers was prachtig en natuurlijk het hijsen van de vlag, aansteken van het vuur voor veel sporters toch echt het teken van we zijn begonnen. Het feest kwam echt op gang toen Frans Bauer ging optreden.
De overnachting was op Heumensoord. Het terrein was ruim opgezet. Voldoende ruimte om te eten, feesten en natuurlijk slapen.

Natuurlijk kwamen we voor het zwemmen naar Nijmegen.

Helaas was het zwembad niet zo groot en moest de groep gesplitst worden in een ochtend en middagsessie. De zwemmers die niet bij het zwembad waren, konden alvast de Healthy Athletes testen uitvoeren in alle rust. Om als Cruijff te spreken: Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Vol goede moed, fanatisme en enthousiasme de wedstrijd aangaan. In onze nieuwe kleding, met dank aan ‘t Hoen, waren we een groot team. Zaterdag en zondag!!

Op zaterdag was de divisioning (voorronde), bij deze wedstrijd werd er gekeken of iedereen wel tegen de juiste tegenstanders zwom, anders is het natuurlijk ook niet eerlijk wie de medailles wint.

Zaterdag werd er al heel hard gezwommen, bijna iedereen zwom al een persoonlijk record! Goed nieuws voor de zondag!

Zondags werd er gestreden om de medailles. Met veel familie en belangstellende bekenden en de zwemmers op de tribune die nog niet of niet meer hoefden te zwemmen als aanmoediging, hebben ze het geweldig gedaan! Nog meer persoonlijke records en veel medailles.

Van de 28 individuele starts die zijn geweest 17 medailles!! En alle estafette groepen (3) hebben ook een medaille gewonnen!

In totaal:

8 keer goud, 7 keer zilver en 5 keer brons gewonnen.

Van de 28 starts 22 nieuwe persoonlijke records!!

Zwemmers/Toppers jullie hebben het geweldig gedaan!

Voor meer foto’s: ga naar het fotoalbum
of klik HIER.
Thuis. Privacyregels. Vereniging. Activiteiten. Fotoalbum. Evenementen. Sportersraad. Contact. Links. Zoeken.

Klik hier om op

de site te